Care sunt factorii ce duc la scăderea imunității?

1. Lipsa de soare
Soarele este un stimulator natural al imunității și totodată duce la creșterea bunei dispoziții, iar buna dispoziție înseamnă stare de bine. De aceea, iarna, când avem parte de mai puțin soare, scade și imunitatea organismului. 

2. Apa de calitatea proastă
Consumul de apă minim 1.5-2 l apă/ zi și e foarte important să fie o apă calitativă. Folosește filtru de apă sau apă din comerț, nicidecum apa din robinet.  

3. Lipsa mișcării 
Cu atât mai mult acum, când stăm în izolare la domiciliu și nu putem ieși la plimbare. În zilele obișnuite este foarte important să ne plimbăm seara, mai ales înainte de somn cel puțin 30 minute la aer liber. Acum însă e foarte important să facem minim 15-20 min de exerciții fizice acasă. Ar fi binevenit  să ne descărcăm diferite aplicații cu exerciții sau cel mai elementar: așezări, sărituri, abdominale. Cel mai bine să facem acest lucru în grup cu copiii. 

4. Depresia, stresul, dispoziția proastă
Conform unui experiment, la o grupă de actori li s-au dat să joace 2 roluri: unul al unei persoane optimiste, iar altul - al unui pesimist. Cum crezi, la care grup a crescut imunitatea? De aceea, primul pas – fii optimist și redu stresul. Stresul și dispoziția proastă duc la eliberarea în organism a unei cantități mari de hormoni corticosteroizi, iar aceștia în exces duc la scăderea imunității. 

5. Dereglarea  somnului
S-a demonstrat științific că lipsa cronică de somn. Somn mai mic de 6 ore timp îndelungat duce la scăderea numărului de leucocite, și în final, la scăderea imunității. Totuși, cei care nu-și îndeplinesc somnul, se recomandă, ca în timpul zilei, un „puișor de somn„ de minim 20-30 minute, care poate compensa somnul de noapte.  

6. Administrarea anumitor medicamente și antibiotice
Cei care răcesc și primesc antibiotice, duc la un cerc vicios, deoarece acestea duc la o scădere și mai mare a imunității.  

7. Insuficiența de vitamine, zinc și seleniu 
Și aici vreau să menționez, s-a demonstrat că anume insuficiența de vitamine din grupul B, Zn si Seleniu duc la scăderea imunității. În mod special acum, când e carantina și piața nu funcționează consumăm mai puține fructe și legume, este bine de primit un complex de vitamine cu minerale. 

8. Excesul de cofeină
Consumul mai mult de 3-4 cești de cafea pe zi duc la scăderea imunității.

9. Fumatul și alcoolul
Fumatul mai mult de 10 țigări pe zi și consumul excesiv de alcool nu sunt benefice pentru organism.  

10. Dulciurile și hidrații de carbon
Dulciurile și hidrații de carbon duc la scăderea imunității, deoarece sunt o sursă bună pentru dezvoltarea microorganismelor.

Sperăm că am reușit să clarificăm, măcar în parte, câteva noțiuni despre sistemul imunitar. Dar nu uita, ca orice alt sistem și aparat, nu este perfect. Are și puncte slabe.
Pentru a-l întări, folosește puterea plantelor medicinale din produsele noastre.